Monien mielestä opiskelu tulisi tapahtua nuorena ja vetreänä ennen lapsia. Minun mielestäni opiskelu tulee kuulua joka päiväiseen elämään vauvasta vaariin. Minun kohdallani mummoon. Jos en sitten myöhemmin vaihda sukupuolta. Ihan samalla tavalla lapset viedään hoitoon, jos vanhemmat menevät töihin, niin miksi ei silloin, jos vanhemmat opiskelee. Tosin kyllä opiskelussa on haastetta enemmän, kun on lapsia, koska ns lukurauha voi olla uhattuna. Onhan sitä monesti tullut ajateltua, ettähaluaisi laittaa kimpsut nurkkaan ja olla vain äiti. En vaan tajua, mitä se on, koska olen aina opiskellut. Opiskelen kotoa käsin, ettei ole tarvinut lapsia viedä hoitoon.

Nyt on edessä ensi keväänä loput kirjoitukset ja tietty pääsykokeisiin lukeminen. Kirjoitan näillä näkymillä 6 ainetta. Lukusuunnitelma on tehty niin kirjoituksia ajatellen kuin pääsykoettakin varten. Sen toteuttaminen onkin haasteellisempaa. On vielä lukion kurssejakin suorittamatta. Tällä hetkellä pohdin ottaisinko vapaavalintaisen käsityökurssin. Tekisi mieli,mutta pelottaa jaksaminen. Teemaan kuuluu käsityön lisäksi myös kestäväkehitys. Kaiken kukkuraksi on työn alla pari kirjaa. Olen huono oikeinkirjoituksessa ja kieliopissa,mutta se ei pysäytä minua.  Kirjoitan lähinnä jännityskirjallisuutta. Kirjojen pohjatyö on jo tehty. Nyt pitäisi vaan naputella ne kirjan muotoon.